Eetplekjes Barcelona

1 februari 2017 - Barcelona, Spanje

Vier daagjes naar Barcelona. De achterliggende reden is vooral om op bezoek te gaan bij een vriend. Die vriend woont en werkt daar sinds kort. Ik heb Barcelona al eens bezocht, maar voor mijn vriend was het de eerste keer :-)

Woensdag 1 februari zijn we aangekomen aan de luchthaven. Daar hebben we een terminalbus genomen richting het centrum (6euro ongeveer enkel). Daar worden we opgewacht door Nicolas.

Een heel leuk en gezellig restaurantje hebben we al snel ontdekt: Casa Lola - Rambla de Catalunya, 70. De eerste avond zijn we natuurlijk gegaan voor Tapas. Daar hebben we verschillende tapas schoteltjes genomen. De gefrituurde gamba's waren erg lekker! :) Deze plaats was ideaal om tapas te proeven. Zeker de moeite!

Donderdagochtend besluiten we om te gaan ontbijten. Aangezien Nicolas hier al een paar maanden woont, kent hij hier en daar wel leuke plekjes. Vandaag hebben we 'Chicha Limona' geprobeerd. Opnieuw erg leuk ingericht. Het ontbijt zelf was echt basic: een chocoladekoek, fruitsap, koffie, quiche, ... Voor een uitgebreid ontbijt moet je alvast hier niet zijn. Wanneer je een snel ontbijtje wil nemen, is deze plek ideaal om er even te vertoeven.

Nadien besluiten we om Barcelona wat te verkennen. Sagrada Familia natuurlijk bezocht, mocht zeker niet ontbreken. Echt binnen geweest hebben we niet gedaan. Enkel vanbuiten gekeken, en ook dat blijft indrukwekkend.

Wat ik zeker wou doen is Bunkers Del Carmel. Ik had gelezen dat het een must was! Zeker wanneer je een panoramisch overzicht van de stad Barcelona wil zien. We hebben ons verplaats met de metro en vandaar was het wel nog een eindje te voet. Een kleine beklimming, maar perfect te doen ;) Het uitzicht dat je hebt is nadien echt prachtig. Zeker bezoeken wanneer je in Barcelona bent! Geniet vooral van het uitzicht.

's Avonds zijn we naar een heel lekkere hamburgerketen gegaan; OVAL. Wanneer je een liefhebber bent van hamburgers moet je zeker naar hier komen! Je kan ZELF je hamburgers samenstellen (welk broodje, welk vlees, welke ingrediënten, welk sausje,...) Echt een super tof concept. Ikzelf ben zot van hamburgers, dus dit restaurantje heeft mijn hart gestolen! Je hebt een hamburger vanaf 8,50 euro ongeveer. Dus erg duur is het ook niet en het vult echt enorm! Deze hamburgers waren echt mijn topfavoriet. De lekkerste dat ik al gegeten heb :-)

De volgende ochtend zijn we gaan ontbijten/brunchen in een local restaurantje: Brunch and Cake - Carrer d'Enric Granados, 19.

Als je houdt van een gevuld ontbijt is this the place to be! Echt een super tof concept. Je moet er snel bij zijn, want de plaatsen zijn snel volzet. Reserveren kan niet! Je wordt hier zeker en vast beloond voor je geduld.

Wat ik bijvoorbeeld genomen heb: Banana bread with granola, banana cream and strawberries. Echt super heerlijk! En het vult erg goed. Verder heb ik ook de Avocado on toast, french fruit and quinoa salad en granola geprobeerd. Dit gerechtje was speciaal.. Je moet ervoor zijn, maar ik vond het zeker niet slecht :-) Mijn voorkeur ging wel uit naar het bananenbrood: echt heerlijk.

Voor te drinken probeer zeker en vast hun zelfgemaakte smoothies (kruipt wel wat tijd in!). Maar ze zijn overheerlijk. Brunch & cake biedt een ruim assortiment aan, en aan de foto's te zien op instagram of hun website ziet het er allemaal heerlijk uit ;) Deze is alvast een aanrader! Zoiets vind je niet in België, terwijl het wel zou slagen! TOP!

Om onze citytrip goed af te sluiten wilden we graag Paella gaan eten. Dit kan natuurlijk niet ontbreken wanneer je in Spanje bent. Nicolas kon een leuk restaurantje waar je lekkere paella kon eten. Het restaurantje heet: Pez Vela. Het is gelegen aan La Barceloneta (aan het strand). In de zomer moet het alvast prachtig zijn, kan je buiten op het terras zitten en genieten van het zonnetje. Vanavond zitten we binnen.. Het restaurantje ziet er gezellig uit. Mijn vriend en ik proberen de paella uit. Valt jammer genoeg wat tegen, wij hebben er in Malaga alvast veel betere gegeten! Maar goed... als afsluiter namen we dan nog een chocoladetaart en deze was wel heerlijk ;) Morgenmiddag moeten we terugkeren naar België... dus morgen gaan we nog één keer stevig ontbijten voor we terug huiswaarts keren.

Deze keer hebben we besloten om naar Granja Petitbo te gaan. We hebben alvast heel wat goede recensies gelezen en Nicolas vertelde ons dat het er erg lekker was. Hier hebben we even moeten wachten! Ook hier kan je niet reserveren en moet je je beurt afwachten... Maar ook hier het wachten was het waard.

Probeer de gezonde smoothies en de browniecake! :) Verder zijn de omeletten met spek hier erg lekker. Qua prijsgehalte valt het allemaal erg goed mee.

Barcelona was niet zo heel duur. Zeker niet wanneer je in zijstraatjes gaat eten. Deze citytrip was vooral een culinaire citytrip moet ik zeggen ;) We hebben er erg veel en lekker gegeten.

Check zeker en vast mijn aftermovie Barcelona :)