Daguitstapjes San Salvador

26 juni 2016 - San Salvador, El Salvador

Vandaag komt Wilfredo ons halen. We gaan richting het centrum van San Salvador. Ik wil heel graag de graftome van Romero bezoeken, omdat hij toch heel geliefd was en is in het land.

De kerk is zeer modern. Wanneer je naar beneden loopt, zal je de graftombe van Oscar Romero zien. Ik moet zeggen, de tombe is wel indrukwekkend. Er hangen ook foto's in de kerk op het moment van Romero's dood.. Iedereen is hier sterk gelovig en heeft heel veel liefde voor hem. Indrukwekkend om te zien.

Na een uurtje rondwandelen in de hoofdstad besloot Wilfredo om ons naar het park 'El Boqueron' te brengen. De inkom is 5 dollar voor drie personen: geen geld dus :)
Het park ligt op een halfuurtje rijden van San Salvador.

Er is niet zo heel veel volk, we verkennen het park en klimmen naar omhoog. Wanneer we boven zijn (na ongeveer een kwartiertje omhoog stappen) zie je de krater in de krater. De natuur is hier wel de moeite moet ik zeggen. De krater heeft ongeveer een diameter van 2 km. Het is de moeite om eens te stoppen, maar heel spectaculair vond ik het niet.

Het is ondertussen middag.. We mogen eten in het restaurantje van Wilfredo, kunnen we ook kennismaken met zijn vrouw en zijn zoon Rodrigo :)
Het eten is er erg lekker: een zelfgemaakte soep en heerlijke pupusa's.

We mochten zoveel eten en drinken als we wouden. We stonden op het punt om onze heerlijke en gevulde maaltijd te betalen, maar we mochten niet. Mijn vriend en ik stonden erop, maar helaas, ze namen ons geld niet aan...

Het is algauw duidelijk dat deze mensen enorm gastvrij en lief zijn voor ons. Ik ben nu al verliefd op het landje. De mensen zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam.

Nadien besloten we om terug in de auto te stappen. We rijden richting Joya De Ceren, een archeologische suite.
Mijn vriend wou dit graag zien, mij interesseerde het niet echt, maar oke.. De inkom was terug 2 dollar per persoon ofzo, cheap!
Het was wel eens interessant om het te zien, er is ook een klein museum.
In het museum vind je gebruiksvoorwerpen van de gewone Maya-burgers.

We hadden ook graag San Andres willen zien, maar het is daarvoor al te laat ... Wilfredo heeft met ons nog tot daar gereden, maar we waren helaas net te laat ! Dat zal voor een andere keer zijn...

Dan maar richting Lago Coatepeque .... Het is een groot kratermeer en is één van de grootste meren in El Salvador. Zeer prachtig! We stoppen aan een bar, waar we een perfect uitzicht hebben op het meer.
We drinken er een fris pintje en genieten van het uitzicht. Wilfredo vertelde ons dat hij twee weken geleden nog met zijn zoon is gaan jetskiën. Dus als je ooit aan het meer bent: kan dit nog een leuke activiteit zijn volgens mij. Wij hebben het niet gedaan, aangezien het al avond was.

Persoonlijk vond ik het meer wel een aanrader, er zijn verschillende restaurantjes en bars waar je rustig kan zitten en gewoon kan genieten van het uitzicht.

Ik moet zeggen, vandaag hebben we echt veel gedaan! Mijn vriend en ik wisten niet wat ons overkwam haha. El Boqueron en Joya de Ceren stond zelfs niet eens op ons lijstje, maar is natuurlijk allemaal mooi meegenomen :D Wilfredo is een uitstekende gids! Het was echt een super dagje voor ons..

Deze dag was zeer geslaagd! Op het einde zijn we nog iets gaan eten in zijn restaurantje: pupusa's. Heerlijk gewoon :-) een echte aanrader.

Zo onze dag zit erop.

Vandaag was meer dan geslaagd, we hebben op korte tijd veel gezien en zijn dan ook uitgeput. Morgen een kalm dagje, dan vertrekken we richting een nieuw hotel.... Het Sheraton Hotel. Is een duurder hotel, maar dat hebben we vooral gekozen omwille van persoonlijke redenen en bovenop kreeg ik net te horen dat ik afgestudeerd was! Hoera, dubbel feest dus ! :-)

27/06:

Even een update van het Sheraton hotel. Zeer proper en uitstekend hotel! Niet echt een hotel voor lowbudget! We hadden een mooi zwembad voor ons alleen haha. Het eten was echt super lekker mmm :) Bij deze duurdere hotels waren scherpschutters aanwezig. Deze zaten boven op het dak! Het hotel is vooral bekend voor zakenmannen, ook President Obama heeft hier geslapen! :D er hangen foto's van al de bekende personen die hier geslapen hebben. Het waren vooral Presidenten! Super cool :) Uiteindelijk viel de prijs wel nog mee, kan je niet vergelijken met de prijzen die je in Sheraton Belgie betaalt! Maar goed, we kunnen vanaf nu zeggen dat we in een hotel geslapen hebben waar de Amerikaanse President gelogeerd heeft! ;) How cool is that?!