Santa Tecla

5 juli 2016 - Santa Tecla, El Salvador

Vandaag word ik met een dubbel gevoel wakker. Morgen vertrekken we al richting België.. Hm het is echt voorbijgevlogen. Ik heb echt al een mooie tijd beleefd in El Salvador.

We nemen de taxi richting Santa Tecla, daar wacht de familie Sanabria ons op. We hebben opnieuw afgesproken met Wilfredo. We mogen bij hen overnachten, zodat ze ons naar de luchthaven kunnen brengen.

Opnieuw mogen we genieten van de Salvadoraanse keuken. Het restaurantje van Wilfredo is erg gezellig. Er komen veel mensen eten, iedereen kent elkaar. Het eten is zeker een aanrader.
Gegrilde Scampi's staan vandaag op het menu.. Toevallig één van mijn lievelingseten! I love it :-)

Het eten is hier à volonté voor ons, echt super fijn. De familie is hier erg vriendelijk.

Rodrigo gaat ons vandaag meenemen naar een shoppingcenter in Santa Tecla. Het shoppingcenter is erg groot, modern en mooi. Je hebt heel veel winkels zoals Zara, Bershka, een Starbucks, ... We hebben even een paar winkeltjes gedaan, de prijzen verschillen eigenlijk niet zoveel dan in België hoor ..
We besloten om dan maar iets te gaan drinken in een gezellig irish pub. De naam van het cafeetje is Bennigan's. Zeer fijne pub ! De cocktails zijn er ongeveer 2,5-3 dollar, voor 1l bier was het 3,5 dollar! Niet te geloven hoe goedkoop het is :p
En het was bovendien nog eens lekker ook. Zeker een aanrader ;)

Vandaag is het onze laatste avond in El Salvador... ik moet zeggen, ik heb toch wel een vreemd gevoel hoor..
Morgen zitten we al terug op het vliegtuig richting het verre België :(

Rond 19u vertrokken we terug richting het restaurantje. Daar werd er voor ons opnieuw gekookt.. We praten nog wat met de familie Sanabria en genoten van onze laatste uurtjes. Het was er erg gezellig.

Rond 22u zijn we naar hun huis gegaan, en hebben we daar nog wat verder gepraat. Het huis waar ze wonen is in perfecte staat. Het is er modern en groot. Ze hebben levende kalkoenen in de achtertuin. Haha. Lelijke beesten! Ook hebben ze een leuke papegaai en schildpadden. Het huis is erg gezellig ingericht.

Ik kan het haast niet geloven, morgen vertrek ik terug naar België... Hmm. Ben ik blij of ben ik verdrietig? Geen idee. Misschien beide. Blij omdat ik weet dat mijn familie vol spanning op mij wacht. Verdrietig omdat ik afscheid moet nemen van deze lieve familie, van het lekker eten, van de mooie natuur, van de vriendelijke mensen, van de mooie landschappen, .. Kortom El Salvador heeft stiekem mijn hart gestolen en ik voel er mij helemaal thuis. Nooit heb ik mij onveilig gevoeld, en mijn vriend ook niet. Ik ben echt heel erg blij dat alles zeer goed verlopen is. De hostels waar we geslapen hebben, waren dik in orde. De uitstappen die we gedaan hebben, waren zeker en vast de moeite. We hebben in deze twee weken niet veel geld opgedaan, wat ook een meevaller is.

Ik ga maar eens gaan slapen, morgen moeten we terug vroeg opstaan..

Slaapwel