Willemstad

9 september 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag zijn we al één dag verder. Gisteren hebben we gewoon in ons hotel gebleven. Hilton Hotel heeft een eigen strand en meerdere faciliteiten. Er is een fitness aanwezig, een sauna, een tennisterrein, een minigolf terrein, restaurant, en twee grote zwembaden. Kortom gisteren hebben we genoten van het zonnetje en gezwommen.

Vandaag gaan we richting Willemstad. Wat ook positief is: het hotel biedt gratis shuttlebus richting de hoofdstad! Toppie. De shuttlebus rijdt 2 keer op een dag, ééntje in de voormiddag en eentje die vertrekt om 13u. Wij nemen de bus om 10u, deze bus komt ons om 18u terug oppikken om ons veilig in het hotel af te zetten.

Willemstad telt ongeveer 140000 inwoners en is de hoofdstad van Curacao. Het is de grootste stad van de Kleine Antillen. De stad is bekend omwille van de mooie kleurrijke huisjes. Echt leuk om te zien :-) We besluiten om wat rond te stappen en de stad te verkennen. Je vindt er heel wat winkeltjes, leuke restaurantjes en souvenirswinkels.

In de stad vindt je de grote mooie 'C U R A C A O' letters. Ik zou zeggen: loop rond en verdwaal. Je ontdekt mooie dingen. Ook zijn er kraampjes/marktjes. Je kan er verse groenten en fruit kopen. We zijn naar een supermarktje gegaan en kochten wat eten en drinken. De prijzen? Niet overdreven duur.

Om 13u stond het busje ons op te wachten om richting het hotel te gaan..

Daar aangekomen gingen we nog wat zwemmen en het terrein verder verkennen. Want als je verder loopt kom je op een ander strand uit. Het was er zeer kalm. Zeker eens de moeite om te bezoeken :-)

Voor morgen hebben we een tour geboekt met Bounty Adventures. We nemen de boot richting het onbewoond eiland Klein Curacao ...

Ohja,

Bij aankomst in de luchthaven krijg je een bundeltje met informatie. Op het blad staan de uren en de excursies die mogelijk zijn. Er komt telkens een mevrouw uitleg geven over de excursies (de prijs, de planning,..). Vind ik wel een leuk initiatief! Via haar kan je dan de uitstap boeken. Een aanrader dus!