Leuke plekjes in Rome ..

15 december 2016 - Rome, Italië

In december besluit ik om een citytripje naar Rome te doen. Deze keer maak ik de citytrip met mijn zus! In het begin dacht ik dat het mij veel geld ging kosten..Maar al bij al viel het echt goed mee. Rome is één van de populairste reisbestemmingen van Europa is.

In dit reisverhaal zal ik vooral leuke adresjes en spotplaatsjes neerschrijven.

Overnachten doen we in een hotelletje in Vaticaanstad: Relais San Pietro & SPA. We verblijven er 4 nachten en 5 dagen. Prijs: 150euro voor 2 personen. (75euro/pp) En de vluchten heb ik geboekt bij Ryanair natuurlijk! :D Ze waren in promotie.

Was het hotel een aanrader? Goh, ik heb al in betere hotels overnacht. Natuurlijk kan je van zo'n lage prijs niet veel verwachten. Het ontbijt was magertjes. Wij hadden ook een kamer dat niet goed geïsoleerd was met gevolg: we hoorden onze buren soms praten. Echt niet zo fijn! Beter een ander hotelletje boeken zou ik zeggen :) Het personeel was wel vriendelijk, de kamers waren ook proper. Maar voor de rest ... En qua ligging was het wel perfect ja. Dichtbij een metrohalte, en dichtbij het centrum van Vaticaanstad.

Heel leuk aan Rome is dat je gebruik kan maken van het openbaar vervoer (bussen en metro's). Vlakbij ons hotelletje is er een metrohalte: wij kochten een dagpasje, maar je kan ook een Roma Pass aanschaffen. Wij besloten om Rome te voet te verkennen ;) Beetje verdwalen in kleine straatjes en dergelijke.

Tip: gebruik zeker het boekje 100% Rome: staan zeer leuke wandelingen + restaurantjes in.

Een aanrader: loop verlopen in de wijk Trastevere. Het is een populaire wijk met smalle straatjes. De wijk ligt links van de Tiber. Daar hebben we een lokaal restaurantje gevonden: heel lekker eten en zeker niet duur. (ik ben de naam kwijt sorry..)

De mooiste plaats vond ik de Trevi-Fontein, heerlijk :) Vond ik wel indrukwekkend! We hebben elke dag ongeveer 12 kilometer gewandeld. Gevolg: elke avond waren we uitgeput en lagen we rond 21u meestal in ons bed haha. Het is leuk om in Rome rond te wandelen, overal kom je fijne winkeltjes, bars en restaurantjes tegen!

Wat ik ook gemakkelijk vond was de Hop on en hop off tour met de bus. Zeker wanneer je volledig uitgeput bent ;) De bus rijdt een hele dag en je kan altijd kiezen waar je opstapt en waar je terug afstapt.

Hieronder som ik de restaurantjes op waar we gegeten hebben:

Bezoek het Hard Rock Café in Rome voor een lekkere cocktail.

Lekker lunchen kan je doen in L'Archetto. Is dichtbij de Trevi-Fontein. In een zijstraatje. Zeker de moeite om langs te gaan! Echt heerlijke pizza's. Deze worden vers gemaakt en het is er nog gezellig ook. De prijzen van een pizza? 8,50 voor een large one.

Voor een dessertje moet je zeker en vast naar Pompi Pasticceria gaan! Echt doen. Het is dichtbij de Spaanse Trappen (aan de winkelstraten). Hier kan je allerlei zoetigheden kopen. Ik heb de tiramisu met aardbeien geprobeerd en dat voor maar 4euro. Ik vond dit één van de heerlijkste tiramisu's dat ik gegeten heb. Deze zaak is ook erg populair in Rome :)

In Vaticaanstad zelf hebben we ook erg lekker gegeten. Wat ik absoluut hier wil neerschrijven is het gezellig restaurantje Bianco's Vespette e Forchette. Een heel lieve mevrouw die je komt bedienen. Bestel een cocktailke en geniet gewoon van het interieur. Er staan twee echte vespa's in de zaak. Verder is het mooi gedecoreerd en gewoon gezellig! Ik heb de 'Cesar Salad' geprobeerd en dit in combinatie met een heerlijke Apero Spritz. TOP! :) Het was proper en erg lekker. Een goede service! 9/10 voor dit gezellig Italiaans restaurantje.

Wanneer je zin hebt in een broodje en in Vaticaanstad bent dan raad ik je aan om naar 'Duecentogradi' te gaan. Deze panini broodjes zijn echt lekker en je betaalt ongeveer 5 euro. Nadeel: het zit er snel vol, veel mensen komen hier iets eten.

Voor een lekker ijsje in Vaticaanstad zou ik Lemongrass aanraden. Is niet ver van ons hotel. Je hebt verschillende smaken :)

Tot slot, ik heb genoten van mijn citytrip in Rome. Wij hebben bijna alles te voet gedaan! Hier kom ik zeker nog naar toe. De Italiaanse keuken is alvast heerlijk. De mensen zijn ook erg vriendelijk en behulpzaam.

Ciao Bella Roma!