Piscadera

11 september 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het Hilton Hotel pool is echt wel een aanrader! Ik vind het ook heerlijk omdat het niet zo druk is..

Verder zou ik zeggen: wandel eens rond het hotel, wandel wat verder.. Wij zijn eens naar Piscadera geweest. Je hebt er een leuk reggaebar waar er optredens zijn en het is bovendien erg gezellig! 's avonds ziet het er erg mooi uit. Overdag kan je hier ook gerust eens langskomen. Je kan er iets eten en iets drinken. De bar heet: Pirate Bay. Zeker bezoeken :)

De volgend ochtend: (12 september)

We hebben een tour geboekt, er is een Nederlandse gids en we gaan richting de Curacao Liqueur fabriek. Daar wordt het enige echte Blue Curacao drankje gemaakt :-) Je hebt ook de mogelijkheid om eens te proeven (verschillende smaken).

Deze tour gaat richting het westen van het eilandje: we bezoeken het Christoffelpark. Ook onderweg stoppen we even om iets te eten (Rancho Sobrino).

Na het park rijden we richting de Grote Knip: een strand op Curacao. Het ligt tussen rotsen op ongeveer een kilometer ten noorden van het Landhuis Knip. Hier konden we even zwemmen, heel grappig was dat het opeens begon te regenen. En nog was het 28 graden ofzo :)

Maar de regen hield al snel op. De zon kwam snel terug piepen. Na het zwemmen was het terug tijd om de bus te nemen. De vrouwelijke gids vertelde ons leuke weetjes over het land. Tijdens deze busroute krijg je veel informatie over het land en zie je mooie dingen. Onderweg maak je hier en daar een tussenstop.

Was het de moeite? Goh .. ja en neen. Maar aangezien je op een eiland zit, en wij geen auto huren is het wel een aanrader.

Ik denk, wanneer je Curacao bezoekt, dat het aangewezen is om een auto te huren. Dan ben je zoveel vrijer, kan je een hele dag rondtouren. Het eiland heeft veel te bieden, wij hebben bijvoorbeeld enkel het Westen gedaan. Terwijl het Oosten ook de moeite is.

Ik denk dat we de volgende keer zeker een auto zullen huren :-) Maar in ieder geval Curacao is een prachtig landje! Genieten, genieten en nog eens genieten.... Zeker een aanrader om te doen.

Ik ben alvast blij dat ik het eilandje bezocht heb, opnieuw een land van mijn bucketlist. YES.